تذکر: مطابق با دستورالعمل ابلاغی سازمان سنجش آموزش کشور، پذیرفتهشدگان تنها به شرط اخذ و ارائه مدارک تحصیلی دیپلم نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶) اعم از شاخههای نظری، فنی و حرفهای و کاردانش یا مدرک پیشدانشگاهی (نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی) حداکثر تا تاریخ 1401/۰۶/31 یا دیپلم دوره چهار ساله متوسطه نظام قدیم یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی یا کاردانی پیوسته آموزشکدههای فنی و حرفهای، مجاز به ثبتنام و ادامه تحصیل در کد رشته محل قبولی خواهند بود. ضمنا دارندگان دیپلم فنی و حرفهای و کاردانش نظام سالی واحدی- ترمی واحدی هنرستان که فاقد مدرک پیشدانشگاهی یا مدرک کاردانی میباشند، حق ثبتنام و شرکت در این مرحله را نداشته و در صورت پذیرفته شدن، قبولی آنها باطل خواهد بود.
اتمام ثبتنام اینترنتی + ارسال پستی مدارک = ثبتنام قطعی
--------------------------------------------------------
مرحله اول- ثبتنام اینترنتی
فرمها
دریافت نمونه فرم شماره (1): فرم اخذ تعهد از فارغالتحصیلان دانشگاهها و موسسات عالی داخل و خارج از کشور و دانشجویان فعلی و انصرافی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور
دریافت نمونه فرم شماره (4): فرم مخصوص اخذ تعهد از پذیرفتهشدگان منطقه 1، رزمندگان و ایثارگران
دریافت نمونه فرم شماره (5): فرم مخصوص اخذ تعهد از پذیرفتهشدگان سهمیههای مناطق 2 و 3
دریافت نمونه فرم شماره (7): تعهد برای پذیرفتهشدگان دارای تناقض معدل کتبی دیپلم (برای رشتههای بدون آزمون)
دریافت نمونه فرم شماره (11 و 12): فرم معرفی پذیرفتهشدگان کارمند
دریافت نمونه فرم شماره (15): فرم مشخصات داوطلبان اهل افغانستان و عراق شرکتکننده در آزمون سراسری
دریافت نمونه فرم 18: گواهی تایید برای داوطلبان آسیبدیده در زلزله و سیل
دریافت فرم درخواست ثبتنام
اسکن مدارک مورد نیاز جهت ثبتنام اینترنتی
اسکن اصل کارت ملی (دو طرف)
اسکن اصل شناسنامه از همه صفحات
اسکن عکس پرسنلی (عکس در سال جاری گرفته شده باشد)
اسکن اصل یا گواهی موقت و ریز نمرات پایان دوره متوسطه مخصوص پذیرفتهشدگان نظام آموزشی 6.3.3
اسکن اصل یا گواهی موقت و ریز نمرات پایان دوره پیشدانشگاهی برای دانشآموزان سالی واحدی
اسکن برگه حاوی کد رهگیری تأییدیه تحصیلی دیپلم و پیشدانشگاهی و گزارش کلی سوابق تحصیلی (مطابق بند 3 اطلاعیه) از سامانه استعلام « تاییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش »
اسکن مدارک نظام وظیفه شامل کارت پایان خدمت یا کارت معافیت (برای پذیرفته شدگان مشمول و در حال خدمت به ترتیب مطابق بند 6 و 7 این اطلاعیه اقدام میشود).
اسکن حکم مرخصی سالانه یا موافقت کتبی اداره یا موسسه محل کار برای کارمندان دولت
اسکن مدرک کاردانی برای دارندگان این مدرک
*لازم است اسکن فرمها و مدارک به صورت رنگی و واضح بوده و حجم هر فایل بیشتر از 240 کیلوبایت نباشد.
2) مراجعه به سامانه آموزشی دانشگاه (erp.gau.ac.ir) (در قسمت پایین صفحه بر روی قسمت پذیرش کلیک نمائید) و انجام مراحل پذیرش اینترنتی، پرداخت اینترنتی شامل هزینه خدمات آموزشی برای کلیه پذیرفتهشدگان و شهریه (فقط برای دانشجویان نوبت دوم شهریهپرداز) با استفاده از کارتهای شتاب و رمز پویا. جهت دریافت فیلم آموزشی نحوه ثبتنام اینترنتی کلیک نمایید.
3) کلیه پذیرفتهشدگان باید با مراجعه به درگاه اینترنتی سامانه استعلام «تاییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش» به آدرس https://emt.medu.ir ابتدا نسبت به درخواست ارسال تاییدیه مدارک دیپلم/پیشدانشگاهی خود اقدام کنند. سپس باید در این سامانه با انتخاب گزینه «سوابق فارغالتحصیلی» اقدام به درخواست ارسال کارنامه فارغالتحصیلی و گواهی محلهای تحصیل دوره دوم متوسطه (سه سال آخر) به دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نموده و پس از ثبت اطلاعات و پرداخت هزینه، کد پیگیری و تأییدیه پرداخت را دریافت کنند. ارائه کد رهگیری در زمان ارسال پستی مدارک الزامی است و از ثبتنام قطعی پذیرفتهشدگان فاقد تاییدیه تحصیلی و کارنامه کلی دوره متوسطه جلوگیری به عمل میآید.
4) دانشجویان پذیرفته شده نوبت دوم میبایست مبلغ 10/000/000 ریال معادل یک میلیون تومان را به طور علیالحساب در زمان ثبتنام غیرحضوری (اینترنتی) از طریق درگاه واریز نموده و الباقی شهریه باید تا شروع امتحانات نیمسال اول تسویه گردد. شهریه ثابت و متغیر در دیگر نیمسالها مطابق دستورالعمل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مصوبات هیات امنای دانشگاه خواهد بود.
5) مبلغ 1/500/000 ریال معادل یکصد و پنجاه هزار تومان بابت هزینه ثبتنام، کارت دانشجویی و خدمات آموزشی از کلیه پذیرفتهشدگان اعم از روزانه و نوبت دوم در زمان ثبتنام غیرحضوری (اینترنتی) از طریق درگاه اخذ میگردد.
* مبالغ پرداختی فوق به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد.
6) کلیه پذیرفتهشدگان پسر مشمول مقررات نظام وظیفه عمومی، لازم است جهت درخواست معافیت تحصیلی خود از طریق پرتال جامع سازمانی نظام وظیفه به آدرس https://services.epolice.ir با نام کاربری (کد ملی) و کلمه عبور (کد سخا قابل دریافت از مراکز پلیس+10 سراسر کشور) اقدام نمایند. (مشاهده راهنمای ثبت معافیت تحصیلی)
7) پذیرفتهشدگان در حال خدمت مقدس سربازی، لازم است در پذیرش غیرحضوری وضعیت نظام وظیفه را مشمول انتخاب نمایند تا بتوانند درخواست تایید معافیت تحصیلی را از سیستم دریافت و جهت انجام مراحل معافیت تحصیلی به پلیس+10 مراجعه نمایند.
تذکر مهم: در صورت عدم ارسال اصل نامه تاییدیه معافیت تحصیلی دریافت شده از دفاتر پلیس+10 به همراه سایر مدارک برابر مقررات اقدام خواهد شد.
8) انتخاب واحد دانشجویان ورودی جدید توسط اداره خدمات آموزشی دانشگاه انجام خواهد شد و دانشجویان گرامی میتوانند برنامه هفتگی دروس خود را 2 روز کاری پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور در سامانه آموزشی ملاحظه نمایند.
9) شروع کلیه کلاسهای دانشجویان در نیسمال دوم از تاریخ 1401/11/23 و به صورت حضوری میباشد.
آدرس محل تشکیل کلاسها: گرگان میدان بسیج، پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان.
10) کلیه دانشجویان لازم است پس از تایید نهایی ثبتنام در سامانه آموزشی و دریافت شماره دانشجویی، به سایت معاونت دانشجویی (https://boostan.gau.ac.ir) مراجعه نمایند. جهت ورود به سایت معاونت دانشجویی اینجا را کلیک نمایید. همچنین لازم به ذکر است اطلاعیههای مربوط به شرکت در طرح پایش سلامت، زمان مراجعه به خوابگاهها و برخورداری از وامهای دانشجویی از طریق وب سایت فوق منتشر خواهد شد.
ویدئوی آموزشی نحوه دریافت شماره دانشجویی
لازم به ذکراست که پذیرفتهشدگان گرامی میتوانند در صورت داشتن هرگونه سوال، در ساعات اداری (8 الی 14) با شماره 32251708-017 (جناب آقای امیری) تماس حاصل نمایند.
*تذکر بسیار مهم* صحت اصالت کلیه مدارک ارائه شده در ثبتنام غیرحضوری (اینترنتی) برعهده دانشجو بوده و چنانچه در هر مرحله مغایرتی محرز شود قبولی دانشجو برابر مقررات کان لم یکن تلقی خواهد شد.
مرحله دوم- ارسال پستی مدارک پذیرفتهشدگان تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی سال 1401
پذیرفتهشدگان گرامی لازم است پس از تایید نهایی درخواست ثبتنام در سامانه توسط کارشناس و دریافت شماره دانشجویی، نسبت به ارسال پستی اصل مدارک بر اساس جدول ذیل اقدام نمایند. در صورتی که در هر مرحله مغایرتی بین مدارک ارائه شده در ثبتنام غیرحضوری و اصل مدارک ارسال شده مشاهده شود، قبولی دانشجو لغو می گردد. عدم ارسال مدارک تا تاریخ ذکر شده به منزله انصراف از تحصیل بوده و برابر مقررات اقدام خواهد شد. آخرین مهلت ارسال پستی اصل مدارک 1401/۱۱/30 می باشد. درج رشته قبولی و مقطع تحصیلی بر روی بسته پستی الزامی است.
تذکر مهم: از آنجا که مدارک تحصیلی تحویل شده به معاونت آموزشی دانشگاه تا پایان تحصیلات برگشت داده نمیشود، توصیه میشود دانشجویان گرامی، کپی و کپی برابر با اصل (درصورت نیاز) از مدارک تحصیلی تحویلی را تهیه و نزد خود نگاه دارند. همچنین رسید ارسال پستی مدارک را نیز نزد خود نگهداری نمایند.
آدرس پستی:
گرگان، خیابان شهید بهشتی، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، ساختمان شماره 4، دبیرخانه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، کد پستی 4913815739، جناب آقای جبلی. مقطع کارشناسی.
چک لیست مدارک مورد نیاز دانشجویان کارشناسی ورودی 1401 جهت ارسال پستی و انجام ثبتنام قطعی
ردیف
مدرک
1
کپی شناسنامه از تمام صفحات (دو سری)
□
2
کپی کارت ملی (دو سری)
3
عکس رنگی پرسنلی جدید (8 قطعه 4*3)
4
اصل نامه تاییدیه معافیت تحصیلی دریافت شده از دفاتر پلیس +10 سراسر کشور مخصوص دانشجویان مشمول یا کپی برابر اصل شده مدارک نظام وظیفه برای غیر مشمولین (شامل کارت پایان خدمت یا کارت معافیت)
5
اصل یا گواهی موقت مدرک پایان دوره متوسطه
6
اصل ریز نمرات دوره متوسطه
7
اصل یا گواهی موقت پایان دوره پیشدانشگاهی و اصل کارنامه تحصیلی دوره پیشدانشگاهی برای دانشآموزان سالی واحدی
8
پرینت خروجی حاوی کد رهگیری درخواست تاییدیه تحصیلی
9
اصل مدرک کاردانی برای دانشجویان کارشناسی ناپیوسته
10
فرم مرکز آمار و کامپیوتر از سایت معاونت دانشجویی
11
اصل فرمهای تکمیل شده مندرج در جدول بند 1 اطلاعیه ثبتنام
12
حکم مرخصی سالانه یا موافقت کتبی محل کار برای کارمندان دولت
13
معرفینامه رسمی جهت استفادهکنندگان از سهمیه مربیان آموزشی و فرهنگیان اداره آموزش و پرورش
14
پرینت خروجی کارنامه سلامت حاوی کد رهگیری
15
اصل فرم تکمیل شده درخواست ثبتنام